English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Σάββατο, 23 Μαρτίου 2013

Τι κοινό έχει η ζώνη ασφαλείας με τον καφέ;



Αν σας αρέσουν τα ταξίδια και πηγαίνετε συχνά μάλλον δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα να έχετε μαζί σας ένα θερμός με καφέ, λένε οι ερευνητές. Γιατί όμως;
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο καφές προστατεύει από το ενδεχόμενο να εμπλακούμε σε τροχαίο ατύχημα.
Ένας δυνατός καφές μπορεί να αποδειχτεί σωτήριος ιδιαίτερα αν διανύετε μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητό σας, καθώς μπορεί να μειώσει σε σημαντικό βαθμό τον κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Ερευνητές από την Αυστραλία όπως αναφέρουν  στην «Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση» μελέτησαν πάνω από 500 οδηγούς φορτηγών οι οποίοι είχαν προσφάτως εμπλακεί σε τροχαίο και 517 οδηγούς που δεν είχαν εμπλακεί το τελευταίο 12μηνο.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως ο καφές και τα ροφήματα που περιείχαν καφεΐνη σχετιζόταν με μείωση του κινδύνου τροχαίου. Οι ειδικοί αποδίδουν την ιδιότητα αυτή του καφέ στην  διεγερτική δράση της καφεΐνης που αυξάνει την εγρήγορση των οδηγών.
Οι επιστήμονες επισημαίνουν ωστόσο πως η καφεΐνη δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον ύπνο που έχει ανάγκη ένας οδηγός όταν είναι κουρασμένος.
Αυτοί οι οδηγοί διέτρεχαν κατά 63% μικρότερο κίνδυνο να εμπλακούν σε τροχαίο σε σχέση με τους υπόλοιπους (όσους δηλ. δεν κατανάλωναν ροφήματα με καφεΐνη).
Το 43% των οδηγών ανέφεραν ότι κατανάλωναν ροφήματα με καφεΐνη για να μην τους πάρει ο ύπνος στο τιμόνι.
«Αν και η υιοθέτηση συγκεκριμένων στρατηγικών για τον περιορισμό της κόπωσης πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τους οδηγούς, η καφεΐνη θα μπορούσε να αποτελέσει χρήσιμη συμπληρωματική βοήθεια για να βρισκόμαστε σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια της οδήγησης», αναφέρει η Dr.  Lisa  Sharwoodαπό το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ.

Χρήσιμες συμβουλές

  • Μην οδηγείτε κουρασμένοι. Όταν κάποιος οδηγεί κουρασμένος αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες τροχαίου.
  • Ξεκουραστείτε αρκετά πριν πάρετε το τιμόνι στα χέρια σας.
  • Αν πρόκειται να διανύσετε μεγάλες αποστάσεις κοιμηθείτε καλά το βράδυ, και προγραμματίστε αρκετές στάσεις (15 λεπτά κάθε δύο ώρες).
  • Σταματήστε την οδήγηση όταν νιώσετε κουρασμένοι. Πιείτε κανένα καφεδάκι και κοιμηθείτε έστω  για 10-15 λεπτά, ώστε να προλάβει να σας τονώσει η καφεΐνη. 

Επιμέλεια: Μάνος Σιγανός