English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Σάββατο, 4 Μαΐου 2013

Πως δεν θα παχύνετε φέτος το Πάσχα



Έρευνες δείχνουν ότι έως και δύο κιλά βαρύτεροι είναι οι περισσότεροι από εμάς στο χρονικό διάστημα του Πάσχα, ως αποτέλεσμα της διατροφικής υπερβολής που συνοδεύει τη νηστεία της σαρακοστής.

Γιατί μας παχαίνει το Πάσχα;

  • Η αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κυρίως κρέατος, το οποίο αποτελεί πηγή κορεσμένου λίπους, αλλά και η ιδιαίτερα αυξημένη συνολική κατανάλωση πρωτεϊνών μέσω των ζωικών τροφών.
  • Η υπερκατανάλωση αλκοολούχων ποτών η οποία μπορεί να υπερβεί κατά πολύ τις ημερήσιες και εβδομαδιαίες συστάσεις.
  • Ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση γλυκών (τσουρέκια & κουλούρια).
  • Συχνές συνεστιάσεις που συνοδεύονται από πλούσια γεύματα…. Και τελικά υπερπρόσληψη θερμίδων.
  • Παράλειψη φρούτων, λαχανικών και συχνότητας γευμάτων.

Έτσι, μετά την Ανάσταση μπορεί να έρθει και η δυσπεψία….
Η επόμενη ημέρα δεν είναι τόσο ευχάριστη, διότι πολλές φορές εμφανίζεται ναυτία, φούσκωμα, ανακατωμένο στομάχι, δυσάρεστη γεύση στο στόμα και πονοκέφαλος.
Πολλές φαίνεται να είναι οι εισαγωγές ακόμα και στα νοσοκομεία ανήμερα το Πάσχα. Περιστατικά δυσφορίας από υψηλή κατανάλωση φαγητού, κρίσεις χολοκυστίτιδας λόγω αυξημένης κατανάλωσης λιπιδίων, περιστατικά μέθης και ατυχήματα εξαιτίας κατανάλωσης αλκοόλ. Επίσης καταγράφονται πολλά περιστατικά γαστρεντερίτιδας, που δεν οφείλονται σε κάποια ίωση αλλά έχουν να κάνουν με την υπερκατανάλωση φαγητού μετά από την νηστεία.
Ιδιαίτερα επικίνδυνες μπορεί να αποδειχθούν οι διατροφικές υπερβολές της εορταστικής περιόδου σε άτομα με βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό, όπως π.χ. διαβητικοί, άτομα με υπέρταση, χοληστερίνη αλλά και στεφανιαία νόσο.

Χρήσιμες συμβουλές 

Και επειδή «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», καλό είναι να θυμάστε τα εξής προκειμένου να κάνετε Πάσχα αλλά και να φάτε με σύνεση, χωρίς καμία παρενέργεια και τύψεις:
  • Αυξημένη κατανάλωση υγρών (πρόσληψη νερού σε ποσότητα 8-10 ποτήρια ανά ημέρα)
  • Αυξημένη κατανάλωση λαχανικών και φρούτων κυρίως σε χυμούς(τουλάχιστον 5 ισοδύναμα ανά ημέρα) για πλήρη ενυδάτωση και αναπλήρωση ηλεκτρολυτών. Προτιμάμε κυρίως βραστά λαχανικά και αποφεύγουμε τις ιδιαίτερα αυξημένες προσλήψεις φρέσκων λαχανικών.
  • Ελαφριά (μικρά) συχνά γεύματα. 
  • Επιλέξτε κυρίως ζυμαρικά, λαδερά και όσπρια και αποφύγετε λιπαρά αλλά και ζωικές τροφές τις επόμενες ημέρες του Πάσχα. 
  • Επιλέξτε να διευκολύνουμε τη λειτουργία του εντέρου.
  • Αποφυγή καφέ, μπαχαρικών, αλκοόλ (θα επιβαρύνουν το ήδη ταλαιπωρημένο στομάχι μας).
Γεωργία Καπώλη, MSc Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ –ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας, Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας