English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Χτίσε την προσωπική σου ταυτότητα!




Η «Προσωπική Ταυτότητα» είναι από πολλές απόψεις συνώνυμη με την φήμη. Αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο σε βλέπουν οι άλλοι άνθρωποι. Είσαι μια ιδιοφυία;  Ένας εμπειρογνώμονας; Είσαι αξιόπιστος; Τι αντιπροσωπεύεις; Ποιες είναι οι θέσεις σου; Ποιες ιδέες και έννοιες έρχονται στο μυαλό κάποιου μόλις ακούει το όνομα σου; 

Αν κυκλοφορείς τριγύρω αρκετό καιρό πιθανόν να έχεις ήδη αναπτύξει την προσωπική σου ταυτότητα. Οι άνθρωποι αναγνωρίζουν το όνομα σου, με τι ασχολείσαι, τι προσφέρεις και τι άνθρωπος είσαι. Έχοντας αναφέρει αυτά, η προσωπική σου ταυτότητα μπορεί να είναι λίγο αδύναμη και ασυνάρτητη. Αν θέλεις να γίνει ισχυρότερη, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποια εργαλεία, όπως αυτά που προτείνονται παρακάτω, για μια ισχυρή προσωπική ταυτότητα.


Αν νιώθεις ότι δεν έχεις προσωπική ταυτότητα ακόμα, αυτό το άρθρο θα σου δείξει πώς να χτίσεις μια. Αλλά πρώτα, αξίζει τον κόπο να μιλήσουμε λίγο για την αξία της προσωπικής ταυτότητας και γιατί να θέλεις να δημιουργήσεις μια.
Μια έξυπνη επένδυση
Χτίσε την προσωπική σου ταυτότητα | dailyarticle.gr

Η προσωπική σου ταυτότητα έχει την δυνατότητα να διαρκέσει περισσότερο από την δική σου διάρκεια ζωής. Ενώ τα έργα στα οποία εργάζεσαι μπορεί να πωληθούν ή να κλείσουν, η προσωπική σου ταυτότητα θα εξακολουθεί να υπάρχει και (αισίως) θα προσθέτει αξία σε κάθε νέο έργο που δημιουργείς. Αν θεωρείς ότι είσαι σε ένα χώρο  και θες να φτάσεις ψηλά, είτε είναι επιχείρηση, είτε απλά δημιουργικότητα, μια καλή προσωπική ταυτότητα είναι η πιο πολύτιμη επένδυση που μπορείς να κάνεις. Οι άνθρωποι θα ακολουθήσουν την ταυτότητα σου από έργο σε έργο αν νιώθουν ότι συνδέονται με αυτήν.

Κατά την έναρξη νέων έργων, η προσωπική ταυτότητα πρέπει να έχει την δυνατότητα να σου εγγυηθεί ότι ποτέ δεν θα πρέπει να ξεκινήσεις από το μηδέν και πάλι.

Η προσωπική ταυτότητα δεν είσαι μόνο εσύ
Χτίσε την προσωπική σου ταυτότητα | dailyarticle.gr

Επειδή η προσωπική σου ταυτότητα χτίζεται από τις σκέψεις, τις κουβέντες και τις αντιδράσεις άλλων ανθρώπων, διαμορφώνεται από το πώς παρουσιάζεις τον εαυτό σου δημόσια. Αυτό είναι κάτι που εσύ έχεις τον έλεγχο. Μπορείς να αποφασίσεις πως θέλεις να σε βλέπουν οι άνθρωποι και να εργαστείς ώστε να παρουσιάσεις δημόσια αυτή την εικόνα.

Πρέπει να σχεδιάσεις την προσωπική σου ταυτότητα με βάση τους στόχους σου. Αν θέλεις να πουλήσεις ένα ακριβό πακέτο μαθημάτων ζωγραφικής, θα πρέπει να φαίνεσαι σαν κάποιος με κύρος και αυθεντία για να διδάξεις τους άλλους για αυτό. Αν θέλεις να πάρεις μια δουλειά για κάποιους που ζητάνε σχεδιαστές υψηλού επιπέδου, πρέπει να θεωρηθείς σαν ένα ανεξέλεγκτο ταλέντο  με επαγγελματική στάση.

Δύο χρήσιμες ερωτήσεις είναι:

- Πως θέλεις οι πιθανοί πελάτες να σκέφτονται για σένα;
- Πως μπορείς να «δείξεις» δημοσίως αυτή την ταυτότητα;

Η δεύτερη ερώτηση είναι σημαντική, αλλά λίγο δυσνόητη. Η προσωπική σου ταυτότητα αποτελείται από τις δημόσιες ενέργειες σου και παράγει τρεις βασικούς τομείς:

1. Το τι είσαι. Ο Seth Godin είναι αξιοσημείωτος για τις ιστορίες του. Ο Leo Babauta είναι αξιοσημείωτος για την απλότητα του. Ο Jonathan Fields είναι αξιοσημείωτος για το πώς σου βρίσκει τρόπους να χτίσεις την καριέρα σου κάνοντας αυτό που αγαπάς. Σκέψου τις βασικές ιδέες με τις οποίες θέλεις οι άνθρωποι να σε συνδέουν.

2. Εμπειρία. Κάθε καλό εμπορικό σήμα περιλαμβάνει την έννοια της τεχνογνωσίας. Η Nike παρουσιάζει τον εαυτό της σαν τους ειδικούς στο να δημιουργούν ποιοτικά και μοντέρνα αθλητικά είδη. Ο Jeremy Clarkson (παρουσιαστής του Top Gear) είναι ειδικός στα αυτοκίνητα. Ακόμη και αν δεν ενδιαφέρεσαι για το μάρκετινγκ, θα πρέπει να δημιουργήσεις την αίσθηση ότι είσαι πολύ καλός σε αυτό που κάνεις.

3. Το στυλ σου. Αυτό δεν έχει και τόσο σχέση με το πώς επικοινωνείς για τον εαυτό σου, αλλά το πώς το κάνεις. Είσαι ευγενικός και ασυνήθιστα ενθουσιώδης, όπως ο Collis Taeed; Είσαι πνευματώδης και ωμός, όπως η Naomi Dunford; Είσαι γεμάτος αυτοπεποίθηση και σταυροφόρος, όπως ο Michael Arrington; Ελπίζω να μην είσαι τίποτα από αυτά ή τουλάχιστον όχι με τον ίδιο τρόπο.  



Το στυλ σου θα πρέπει να είναι τόσο μοναδικό όσο κάθε άλλη πτυχή της προσωπικής σου ταυτότητας. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάτσεις κάτω και να ψάχνεις έμπνευση για τον πώς να είσαι διαφορετικός. Αν δεν μιμείσαι ενεργά κάποιον άλλο, αυτό θα συμβεί φυσικά.

Ξεκινώντας το χτίσιμο
Χτίσε την προσωπική σου ταυτότητα | dailyarticle.gr

Ακόμη και χωρίς ένα μεγάλο ακροατήριο μπορείς να χτίσεις μια ισχυρή προσωπική ταυτότητα. Λίγοι άνθρωποι να μιλάνε για σένα είναι πολύ καλύτερο από το πολλοί άνθρωποι να μην μιλάνε καθόλου για σένα. Εδώ είναι τα βήματα που συστήνουμε για να δημιουργήσεις την δικιά σου ταυτότητα:


Θα πρέπει να έχεις ένα blog ή μια ιστοσελίδα που να δείχνει τι είσαι. Δεν έχει σημασία αν θα είναι η πρώτη σου προτεραιότητα ή ακόμα και η δεύτερη, αλλά δίνει στους ανθρώπους ένα μέρος για να αναπτυχθεί μια ισχυρότερη σχέση μαζί σου. (Μπορεί ήδη να το κάνεις αυτό!) Ένα καλό παράδειγμα είναι το νέο blog της Gina Trapani (Smarterware). Η Gina είναι διάσημη γιατί ήταν συνιδρυτής ενός από τα πιο διάσημα blogs, του Lifehacker, αλλά είναι συγγραφέας πλέον και πιθανότατα θα θέλει να οικοδομήσει μια ισχυρότερη ταυτότητα από μόνη της.

Βοήθησε τους ανθρώπους να μάθουν για το άτομο πίσω από τα έργα τα οποία απολαμβάνουν. Συμπεριέλαβε ένα μίνι βιογραφικό στο τέλος του κάθε άρθρου, ασχολήσου με την «About» σελίδα και χρησιμοποίησε την για να χρωματίσεις την εικόνα της ιδανικής του προσωπικής ταυτότητας. Μια σελίδα “About” που το κάνει αυτό πολύ καλά και με αυτοπεποίθηση είναι η σελίδα “About” του Chris Pirillo.

Μην συμφωνείς απλά με άλλους ανθρώπους που θαυμάζεις. Κάνοντας το αυτό, απλά χτίζεις την δικιά τους προσωπική ταυτότητα, όχι την δικιά σου. Επικεντρώσου σε θέματα που έχεις κάτι νέο να πεις ή κάτι αξιόλογο να προσθέσεις.

Σκέψου το πιο σημαντικό πράγμα που έχεις να πεις και γίνε γνωστός για αυτό(πρέπει να είναι κάτι νέο ή κάτι παλιό με ένα νέο τρόπο). Για να λέμε την αλήθεια, οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν το δεύτερο.

Συνέχισε να προσθέτεις νέα πράγματα, κράτησε το φρέσκο. Αυτό για το οποίο θα γίνεις γνωστός θα φανεί μπαγιάτικο και επαναλαμβανόμενο αν δεν συνεχίσεις να προσθέτεις νέα στοιχεία. Δεν μπορείς να προχωρήσεις με την ίδια ιδέα για πάντα. Συνέχισε να προσθέτεις νέα πράγματα σε αυτό που εκπροσωπείς.

Ποτέ να μην υποκρίνεσαι. Μην αφήσεις τους ανθρώπους να ξέρουν ότι έχεις κάνει κάτι το οποίο είναι αντίθετο με αυτό που υποστηρίζεις. Μην αφήσεις τους ανθρώπους να το μάθουν αν αποτύχεις στον τομέα της εμπειρίας σου. Το να αποτυγχάνεις σε νέες ιδέες είναι εντάξει, γιατί δεν προσπαθείς να είσαι ειδικός σε αυτές. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στο πότε πρέπει και πότε δεν πρέπει να μιλάς για τις αποτυχίες σου. Η εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα είναι όταν οι αποτυχίες σου γίνονται δημόσια παρά τις προσπάθειες σου. Αν αυτό συμβεί, αντιμετώπισε το θέμα και εξήγησε το – μην το αποφεύγεις, αλλιώς θα φανείς παραπλανητικός. Καλύτερα οι άνθρωποι να μάθουν για την αποτυχία σου από εσένα, παρά από κάποιον που δεν σε συμπαθεί.

Συνέχισε να μαθαίνεις και να βελτιώνεις τις γνώσεις σου, ειδικά αν η εμπειρία σου βασίζεται στον online κόσμο. Το διαδίκτυο αλλάζει δραστικά από μήνα σε μήνα. Αν ήσουν ένας «εμπειρογνώμων» δύο χρόνια πριν, αλλά από τότε είχες σταματήσει να μαθαίνεις και να προκαλείς τον εαυτό σου, δεν είσαι «εμπειρογνώμων» πλέον.

Προσπάθησε να είσαι προσωπικά πανταχού παρών χωρίς να υπέρ-αποκαλύπτεις τον εαυτό σου. Αν οι άνθρωποι ακούσουν το όνομα σου αρκετά θα σε τσεκάρουν (ίσως ότι με την πρώτη, την δεύτερη ή την τρίτη, αλλά θα το κάνουν). Να συμμετέχεις σε κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, αλλά μόνο σε υπηρεσίες που απολαμβάνεις. Πολλοί συγκεντρώνονται στο Twitter και στο StumbleUpon και προσπαθούν να τα χρησιμοποιούν και τα δυο με τρόπο που να τους βοηθάει να πλησιάζουν περισσότερους ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα το διασκεδάζουν.

Οι άνθρωποι θα θυμούνται μόνο λίγα πράγματα για εσέναέτσι δώσε έμφαση στην ιστορία που συμβάλλει περισσότερο στην ταυτότητα σου. Χρησιμοποίησε την προσωπική σου ιστορία σαν την βάση για την εμπειρία σου. Το καλύτερο παράδειγμα από μια προσωπική ιστορία η οποία αύξησε τα διαπιστευτήρια, είναι του Darren Rowse. Ένας ειδικός στο πως οι καθημερινοί άνθρωποι μπορούν να βγάλουν χρήματα μέσω του blogging, ο Darren ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος από την Αυστρία πριν γίνει ο αναμφισβήτητα πιο πλούσιος blogger στην Αυστρία. Προτείνουμε να διαβάσεις την σελίδα “About” του Darren, σαν ένα παράδειγμα αυτής της μεθόδου.

Ποια τρία πράγματα στην ζωή σου (προσωπική ή επαγγελματική) προσθέτουν αξία στην προσωπική σου ταυτότητα περισσότερο από κάθε άλλο; Χρησιμοποίησε συνεντεύξεις σαν μια ευκαιρία να πεις αυτή την ιστορία. Καθώς θα γίνεσαι περισσότερο γνωστός, θα σου παίρνουν συνέντευξη και πιο συχνά.

Κάνε τους ανθρώπους να μιλάνε για σένα
Χτίσε την προσωπική σου ταυτότητα | dailyarticle.gr

Σκέψου για την προσωπική σου ταυτότητα κάθε φορά που αλληλεπιδράς με κάποιος – ή δεν αλληλεπιδράς με κάποιον. Τι εντύπωση τους αφήνεις; Αν δεν θέλεις να απαντάς σε tweets ή emails δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνεις αυτό μέρος της προσωπικής σου ταυτότητας, ώστε οι άνθρωποι να μην περιμένουν κάτι διαφορετικό. Αν έχεις χρόνο να απαντάς μόνο το 1/4 των email που λαμβάνεις, γιατί να μην το αναφέρεις αυτό (μαζί με μια συγνώμη) στην σελίδα επικοινωνίας; Η μεγαλύτερη πηγή αρνητικών συναισθημάτων σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η απογοήτευση. Αν καταστεί σαφές ότι σκοπεύεις να συμπεριφερθείς με ένα συγκεκριμένο τρόπο, οι άνθρωποι έχουν λίγα δικαιώματα να είναι απογοητευμένοι όταν το κάνεις αυτό.

Προσπάθησε να χτίσεις σχέσεις με όσο περισσότερους ανθρώπους μπορείς.Μάθε τα πραγματικά τους ονόματα και θυμήσου λεπτομέρειες σχετικά με αυτούς. Όχι μόνο είναι διασκεδαστικό, αλλά αφήνει και μια ισχυρή εντύπωση στους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή μαζί σου. Αυτοί που ξέρεις καλύτερα και που νιώθουν πιο συνδεδεμένοι με εσένα θα μιλήσουν για εσένα σε άλλους – έτσι η προσωπική σου ταυτότητα θα δυναμώσει.

Χτίσε την αναγνώριση του ονόματος σου με επιρροές. Σε αυτή την περίπτωση, ο επηρεάζων είναι κάθε πρόσωπο με ένα κοινό που θέλει να φτάσει. Σχολίασε το γράψιμο τους, παρακολούθησε τους στα κοινωνικά δίκτυα, βοήθησε τους όταν το ζητάνε, αν έχουν ένα blog άφησε ένα σχόλιο σε αυτό. Όχι μόνο πρόκειται να μάθεις πολλά από τους ανθρώπους μέσω αυτού, αλλά αυτοί είναι και οι άνθρωποι που θα μιλήσουν όταν παρουσιάσεις ένα νέο «προϊόν», που θα αναδημοσιεύσουν τα links σου στο tweeter και που θα μοιραστούν μαζί σου τις καλύτερες ευκαιρίες. Έχοντας πει αυτά, μην τους ταλαιπωρείς και μην ζητάς περισσότερες χάρες από όσες μπορούν να σου κάνουν. Αν είσαι χρήσιμος και όχι δεσποτικός, θα σε θυμούνται. Δες το αυτό σαν κάτι μακροπρόθεσμο. Δεν περιμένεις να γίνεις φίλος με αυτούς μέσα σε μια εβδομάδα. Χρειάζονται μήνες. Συμβουλή: προσπάθησε να μην χρησιμοποιείς παρεμβατικές μορφές επικοινωνίας. Μην γράφεις πράγματα που απαιτούν απάντηση στα σχόλια κάποιου blog. Για αυτό τον λόγο υπάρχουν τα email και το twitter.

Δεν χρειάζεται να είσαι μεγάλος, για να είσαι μεγάλος.
Χτίσε την προσωπική σου ταυτότητα | dailyarticle.gr

Υπάρχει μια σειρά από bloggers και προσωπικότητες του διαδικτύου οι οποίοι έχουν αρκετά αδύναμη προσωπική ταυτότητα (σε σχέση με το μέγεθος του κοινού τους) με βάση τον τρόπο που συμπεριφέρονται και αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους έξω από το περιεχόμενο του blog τους (αλαζονικά) και με το με πόση σαφήνεια επικοινωνούν με αυτό που αντιπροσωπεύουν (κυρίως απλά «βγάζουν χρήματα από ανθρώπους σαν και εσάς»). Υπάρχουν επίσης μερικοί άνθρωποι που δεν έχουν ένα τεράστιο κοινό για τα έργα τους, αλλά έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μια προσωπική ταυτότητα που είναι «μεγαλύτερη» από αυτό που έχουν χτίσει. Αυτό είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για αυτούς να αναπτύξουν τα έργα τους σε κάτι μεγαλύτερο και καλύτερο.

Πως το κάνουν; Κάνοντας επαφές με πολλούς ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων και των επηρεαζόμενων. Πρέπει να σημειωθεί ωστόσο ότι, μια ισχυρή προσωπική ταυτότητα δεν πρόκειται να ωφελήσει ιδιαίτερα εκτός και αν έχεις πολύτιμο «υλικό» για να την συνδυάσεις – μια σπουδαία υπηρεσία, ένα σπουδαίο blog, μια σπουδαία εφαρμογή ή κάτι άλλο. Θα χρειαστεί να δαπανήσεις τόσο χρόνο για να δημιουργήσεις «πράγματα» (είτε αυτά είναι άρθρα, είτε βίντεο, είτε έργα τέχνης), όσο θα δαπανήσεις για την οικοδόμηση των σχέσεων.



Πηγή: http://www.dailyarticle.gr