English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

Οι δυσκολίες του να… επιμένεις ελληνικά



Οι δυσκολίες του να... επιμένεις ελληνικά



Έρευνα του ΚΕΠΚΑ για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων
Μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι το κρέας ή το κάποιο άλλο προϊόν είναι ντόπιο; Τι ακριβώς σημαίνει η έννοια «ελληνικό προϊόν»; Πόσο ενδιαφέρει τους Έλληνες καταναλωτές να αγοράζουν τρόφιμα ελληνικής προέλευσης;
Σε αυτά και άλλα παρόμοιας φύσης ερωτήματα καλούνται να απαντήσουν όσοι συμμετάσχουν στη μεγάλη έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ ), η οποία διεξάγεται αυτές τις μέρες μέσα από την ιστοσελίδα της οργάνωσης. Κίνητρο για την πραγματοποίηση της έρευνας «ήταν ακριβώς το γεγονός ότι ενώ οι καταναλωτές αναζητούν το ελληνικό τρόφιμο, δεχόμενοι κιόλας πολλές φορές να το πληρώσουν ακριβότερα σε σχέση με το εισαγώμενο, δεν γνωρίζουν, ούτε και υπάρχει αυτή τη στιγμή τρόπος να είναι βέβαιοι για το αν αυτό που τους πουλιέται ως ελληνικό είναι πράγματι ελληνικό», λέει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ κ. Νίκος Τσεμπερλίδης.
Η έρευνα διεξάγεται στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο λογαριασμό στο ΚΕ.Π.ΚΑ. στο Facebook και στο Twitter, μέσω τηλεφωνικών επικοινωνιών, με διανομή ερωτηματολογίων σε μαζικούς χώρους (εργασίας, συλλόγους κ.λπ.) και με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους καταναλωτές που επισκέπτονται τα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής (16 Οκτωβρίου), με δελτία τύπου και συνεντεύξεις.
«Στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο ώστε να είναι σίγουρος για το τι αγοράζει κάθε φορά, ακόμα και χρειαστεί να ρωτήσει επίμονα τον έμπορο από τον οποίο προμηθεύεται τρόφιμα», λέει ο κ. Τσερμπρλίδης προσθέτωντας πως σε πολλούς τομείς, όπως π.χ.το κρέας, η συντριπτική πλειοψηφία της κατανάλωσης στην Ελλάδα προέρχεται από εισαγωγές. «Την ίδια στιγμή δεν υπάρχει κρεοπωλείο ανά την επικράτεια που να μην επαίρεται για το ντόπιο κρέας που διαθέτει», σχολιάζει ο κ. Τσεμπερλίδης.
Ο κωδικός 520 δεν σημαίνει απαραίτητα ελληνικό προϊόν
«Ένας από τους μύθους που θέλουμε να ξεδιαλύνουμε είναι εκείνη η περίφημη ιστορία με τον κωδικό 520 στην αρχή του barcode κάθε προϊόντος. Επικρατεί λανθασμένη εντύπωση ότι το αυτό σημαίνει πως πρόκειται πάντα για προϊόν ελληνικής προέλευσης. Αυτό δεν ισχύει, μπορεί απλά να συσκευάζεται στην Ελλάδα, ο κωδικός αυτός έχει σημασία περισσότερο για τις οικονομικές συναλλαγές των εταιριών και όχι για να διαπιστώσεις αν ένα προϊόν είναι ελληνικό», λέει ο κ. Τσεμπερλίδης.
Το ΚΕΠΚΑ ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Οργανώσεων Καταναλωτών συμμετέχει και αυτό στην προσπάθεια δημιουργίας ενός συστήματος που θα αποτυπώνει με απόλυτα διαφανή τρόπο τη χώρα προέλευσης στον τομέα των τροφίμων. «Είναι κάτι που ζητούν οργανώσεις τόσο στις βόρειες όσο και στις νότιες ευρωπαϊκές χώρες. Ο καταναλωτικός πατριωτισμός είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο, που βοήθηκε από την κρίση. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές οι αγορές κατακλύζονται από προϊόντα από τρίτες χώρες όπως η Κίνα» λέει ο κ. Τσεμπερλίδης. «Δεν είναι μόνο θέμα ποιότητας ή τιμής των συγκεκριμένων προϊόντων. Πάνω από όλα είναι θέμα δημόσιας υγείας».

ΠΗΓΗ: tovima.gr