Η επικοινωνία μέσω e-mail αποτελεί πια μέρος της καθημερινότητας όσων έχουν εξοικειωθεί με το διαδίκτυο. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ακόμα και για εύρεση εργασίας. Το πιο συνηθισμένο, βέβαια, είναι να αποστέλλουν απλά το «φροντισμένο» βιογραφικό τους σημείωμα, αλλά οι περισσότεροι δεν σταματούν εκεί, επιδιώκουν μια πιο εκτεταμένη επικοινωνία με τον υπεύθυνο προσωπικού που θα αποφασίσει για την πρόσληψή τους ή όχι.
Αυτά τα «συνοδευτικά» κείμενα μπήκαν στο μικροσκόπιο μιας ομάδας φοιτητών από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ. Εξέτασαν τις «επιδράσεις» περίπου 800 διαφορετικών e-mail σε 14 υπεύθυνους προσωπικού μεγάλων εταιρειών, που δέχονται δεκάδες τέτοια μηνύματα κάθε ημέρα, και έβγαλαν ως συμπέρασμα πέντε πρακτικές συμβουλές, τις οποίες μπορούμε να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να κάνουμε καλή εντύπωση και να κερδίσουμε τη θέση.
1. «Σοβαρός» τίτλος
Ποτέ μην αφήνετε τον τίτλο του e-mail κενό. Οι 13 από τους 14 υπεύθυνους προσωπικού τόνισαν ότι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ανοίξουν όσα μηνύματα δεν έχουν τίτλο. Δεν χρειάζεται, επίσης, να γράψετε πολλές λέξεις ή κάτι για να προκαλέσετε συναισθήματα οίκτου π.χ. «Ψάχνω απεγνωσμένα για δουλειά» ή, ακόμα χειρότερα, «βοηθήστε με». Ένα απλό και σοβαρό «Ζητώ Δουλειά» ή η λέξη «Βιογραφικό» και το όνομά σας τις περισσότερες φορές είναι παραπάνω από αρκετό.
2. Κάθε πράμα στον καιρό του
Μην επισημαίνετε το μήνυμα με τη λέξη «επείγον» (urgent) στην ένδειξη προτεραιότητας (priority), ώστε να εμφανιστεί πιο ψηλά από τα υπόλοιπα. Δίνετε την εντύπωση ότι προσπαθείτε να πάρετε τη σειρά κάποιου άλλου με το έτσι θέλω, σα να σπρώχνετε στο λεωφορείο. Οι άνθρωποι που βλέπουν αυτού του είδους τα e-mail δεν δίνουν σημασία στις προτεραιότητες, τα βλέπουν όλα.
3. Λάθος όνομα…
Προσέξτε πάρα πολύ την ορθογραφία των ονομάτων αυτών που απευθύνεστε, είτε είναι διευθυντής, υπεύθυνος ή απλά υποψήφιος προϊστάμενός σας. Αν κάνετε κάποιο λάθος έχετε αυτομάτως χάσει τη δουλειά. Σας κάνει να φαίνεστε επιπόλαιοι και κανείς δεν θέλει να συνεργαστεί με επιπόλαιους.
4. Λίγα και σταράτα
Μην γράφετε… σεντόνια αναλύοντας διεξοδικά όχι μόνο την επαγγελματική σας εμπειρία, αλλά και τη ζωή σας. Ένα κείμενο 150-200 λέξεων είναι αρκετό. Φροντίστε κάθε πρότασή σας να περιέχει μία πληροφορία που θα είναι χρήσιμη για αυτόν που θα σας αξιολογήσει. Απαραιτήτως όταν τελειώνετε τρεις προτάσεις ξεκινήστε νέα παράγραφο. Δώστε στο κείμενό σας αέρα, έτσι ώστε να διαβαστεί πιο εύκολα.
5. Δια ροπάλου…
Κάθε λογής «καλλωπιστικά» στοιχεία στο κείμενο, όπως emoticons, καρδούλες και ηλεκτρονικά… φιλάκια απαγορεύονται αυστηρώς. Καλό θα είναι, επίσης, να μην χρησιμοποιείτε υπερβολικά σημεία στίξης (θαυμαστικά, ερωτηματικά, εισαγωγικά κτλ.) όταν εκφράζεστε. Όσο πιο λιτό και περιεκτικό είναι το κείμενο, τόσο καλύτερη εντύπωση θα κάνετε.
http://ergatodikeomata.blogspot.gr