English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Παρασκευή, 12 Απριλίου 2013

Περπάτημα: 4 ιδέες για σίγουρα βήματα



Είναι απίθανο να υπάρχει σήμερα κάποιος άνθρωπος που να μην γνωρίζει ότι το περπάτημα κάνει καλό στην υγεία μας. Οι επιστήμονες φροντίζουν άλλωστε να μας ενημερώνουν σε τακτική βάση για τα ευεργετικά του οφέλη. Μη χάνετε λοιπον την ευκαιρία, κάντε το πρώτο βήμα και ξεκινήστε να περπατάτε καθημερινά. Τώρα που ο καιρός φτιάχνει δεν έχετε καμία δικαιολογία να μείνετε στον καναπέ σας. Οι ιδέες που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να δείτε άμεσο αποτέλεσμα και να κινηθείτε με ασφάλεια.

Keep walking

Για να ευεργετηθεί ο οργανισμός σας και η γραμμή σας από το περπάτημα, αλλά και να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση, θα πρέπει να περπατάτε συνεχόμενα χωρίς να κάνετε στάσεις (λ.χ. για να χαζέψετε τις βιτρίνες) για τουλάχιστον 20 λεπτά με μισή ώρα. Επιπλέον πρέπει να περπατάτε ζωηρά και όχι χαλαρά. Για να μην τα παρατήσετε καλό είναι να πάτε για περπάτημα με παρέα. 

Βρείτε πρόσφορο έδαφος

Η συχνότερη επιλογή μας για περπάτημα είναι το πεζοδρόμιο. Είναι πράγματι τις περισσότερες φορές η ασφαλέστερη επιλογή αν ψάχνουμε μια λύση για περπάτημα σε οριζόντιο έδαφος. Το γρασίδι αποτελεί και αυτό καλό έδαφος για περπάτημα γιατί και αυτό προστατεύει τις αρθρώσεις μας από κραδασμούς. Επίσης μπορείτε να επιλέξετε και έναν διάδρομο γυμναστικής στον οποίο θα έχετε τη δυνατότητα να ρυθμίσετε την ταχύτητα και την κλίση που θέλετε.

Εξοπλιστείτε με τα κατάλληλα παπούτσια

Αν το περπάτημα είναι στο καθημερινό σας πρόγραμμα, τότε θα πρέπει να φροντίσετε να εξοπλιστείτε κατάλληλα. Τα περισσότερα από τα αθλητικά παπούτσια που κυκλοφορούν στην αγορά και που προορίζονται για περπάτημα είναι εμπνευσμένα από τα παπούτσια διαφόρων αθλημάτων, όπως ο στίβος. Τα παπούτσια που θα επιλέξετε καλό είναι να διαθέτουν ενισχυμένη αερόσολα για καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών ή αντιολισθητική σόλα για να μην μπορείτε να γλιστρήσετε εύκολα. Φροντίστε να είναι ελαφριά, λεπτά για να αγκαλιάζουν καλύτερα το πόδι ώστε να μην σας κουράζουν στο περπάτημα. Αποφύγετε να αγοράζετε παπούτσια με το σκεπτικό ότι θα "ανοίξουν". Πρέπει να είναι άνετα από την πρώτη στιγμή που θα τα φορέσετε, χωρίς το πόδι σας να "παίζει" μέσα στα παπούτσια. Η καλύτερη ώρα να αγοράσετε παπούτσια είναι το απόγευμα, γιατί τότε τα πόδια σας είναι συνήθως λίγο πιο πρησμένα από την ορθοστασία της ημέρας.

Κάψτε περισσότερες θερμίδες

Αν θέλετε να κάψετε πιο πολλές θερμίδες επιλέξτε έναν δρόμο που να είναι ανηφορικός ή ρυθμίστε αντίστοιχα την κλίση του διαδρόμου γυμναστικής σας. Η άμμος της παραλίας είναι μια καλή λύση για να κάψετε περισσότερες θερμίδες στο περπάτημα λόγω της αντίστασης που δημιουργείται και που αυξάνει το επίπεδο δυσκολίας της άσκησης. Παράλληλα η άμμος απορροφά τους κραδασμούς προστατεύοντας τις αρθρώσεις σας. Αν όμως περπατάτε ξυπόλυτοι, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί για τυχόν γυαλιά ή αντικείμενα που μπορεί να σας προκαλέσουν κάποιο τραυματισμό.
 

Και μια ιδέα για μετά το περπάτημα

Γεμίστε μια λεκάνη με χλιαρό νερό και ρίξτε μέσα μερικές σταγόνες αιθέριο έλαιο δενδρολίβανου και μερικές (2-3) σταγόνες λεβάντας. Το δενδρολίβανο θα αναζωογονήσει και θα τονώσει τα πόδια σας, ενώ η λεβάντα θα τα καταπραΰνει. Αφήστε τα πόδια σας για 5 με 10 λεπτά στο νερό. Ακόμη αν δεν έχετε έλαια μπορείτε να προσθέσετε στη λεκάνη με το νερό μια χούφτα αλάτι ή λίγο χαμομήλι που θα έχετε πρώτα βράσει και έπειτα αφήσει να κρυώσει.

Μάνος Σιγανός