English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Το τεστ του Σωκράτη .




Το σοφό τεστ του Σωκράτη που πρέπει να το εφαρμόζομε κι' εμείς.Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης".

 
- Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία ο γνωστός του.
>
>- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.
>
>- Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.
>Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
>
>- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...
>
>-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.
>
>- Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης.
>Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
>
>- Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον...
>
>- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.
>
>Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
>
>- Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.
>
>Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας.
>Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί xρήσιμο σε κάτι;
>
>- Όχι δεν νομίζω...
>
>- Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;
>
>Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα...



http://magdatsegkou.blogspot.com